امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Tuesday, 3 December , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۳ آذر , ۱۴۰۳ - 2 جماد ثاني 1446
شناسه خبر : 13963
  پرینتخانه » در حاشیه, نمایش خانگی, ویژه تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷ |

مورد عجیب بیلبورد حمایت «بچه‌های اسلامشهر» از کارگردان «قورباغه»!

خط سوم هنر: در کشاکش انتشار خبرهای مربوط به هجوم طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا و زدوخورد پلیس این کشور با معترضان، انتشار عکس یک بیلبورد خیابانی در حمایت از سریال «قورباغه» در فضای مجازی اگر عجیب نباشد حتماً شگفت‌آور است!در این بیلبورد از قول جوانان اسلامشهر نوشته شده:«هومن سیدی؛ دمت گرم که زندگی […]

مورد عجیب بیلبورد حمایت «بچه‌های اسلامشهر» از کارگردان «قورباغه»!

خط سوم هنر: در کشاکش انتشار خبرهای مربوط به هجوم طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا و زدوخورد پلیس این کشور با معترضان، انتشار عکس یک بیلبورد خیابانی در حمایت از سریال «قورباغه» در فضای مجازی اگر عجیب نباشد حتماً شگفت‌آور است!
در این بیلبورد از قول جوانان اسلامشهر نوشته شده:
«هومن سیدی؛ دمت گرم که زندگی مارو به تصویر کشیدی
پرچم خودت و سریال قورباغه بالاست. ما پشتتیم.
از طرف بچه‌های اسلامشهر.»
انجام این گونه فضاسازی‌های تبلیغاتی برای آثار نمایشی و سریال‌ها و فیلم‌ها مسلم است که می‌تواند تاثیرهای مثبتی در جذب مخاطب داشته باشد اما این پرسش مطرح است که چرا تیم تبلیغات «قورباغه»، پس از بروز مشکلاتی در پخش این سریال نمایش خانگی و رسانه‌ای شدن حاشیه‌هایی در مورد نحوه ورود سرمایه‌های این سریال به وجود آمد و در نهایت منجر به تشکیل پرونده قضایی برای روشن شدن ابهامات پولی سریال شد، چنین فضاساری تبلیغی را در دستور کار خود قرار داد؟
پذیرش این نکته که «بچه‌های اسلامشهر» در اقدامی خودجوش این تابلو را در منطقه زندگی‌شان نصب کرده باشند کمی سخت است؛ حتی اگر بپذیریم این کار تبلیغی توسط ساکنان جوان اسلامشهر انجام شده باشد، قاعدتاً باید آنها این تابلوی شهری را در محلی نصب می‌کردند که هومن سیدی و سرمایه‌گذاران «قورباغه» پیام تشکرآمیزشان را ببینند نه ساکنان هوادار سریال در اسلامشهر!
بعید بدانیم که حتی مسیر رفت و آمد هومن سیدی و تهیه‌کننده و سرمایه‌گذاران آن از سمت اسلامشهر باشد تا هنگام عبور بتوانند قدردانی و حمایت بچه‌های این منطقه را از «قورباغه» و شخص کارگردانش ببینند!
این گونه فضاسازی تبلیغی برای «قورباغه» در حالی که برخی از سایت‌های سینمایی از وجود تشابهات آشکار مضمونی و ساختاری ساخته هومن سیدی با سریالی خارجی مطالبی را منتشر کرده‌اند، شاید نوعی بهره‌گیری معکوس از حاشیه‌های پیرامونی این سریال به شمار ‌آید که البته می‌تواند نتیجه‌ای وارونه را به همراه آورد.
بدیهی‌ست که حرکت‌های خودجوش تبلیغاتی مردم در نهایت مورد استفاده تیم سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده قرار می‌گیرد اما استفاده از این روش‌‌ها و بی‌اعتنایی به اعتماد عمومی جامعه از طریق طراحی چنین حرکت‌های تبلیغی، هرچند در نهایت شاید به سود سازندگان سریال نمایش خانگی تمام شود اما این موج‌سواری تبلیغاتی، «یک بار مصرف» است و در موارد بعدی اعتبارش را از دست می‌دهد‌!

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.