امروز : جمعه, ۲ آذر , ۱۴۰۳ - 21 جماد أول 1446
شورای عالی تهیهکنندگان پیگیر نظامنامهای برای اکران آنلاین است
به گزارش خط سوم هنر به نقل از هنروتجربه، محمد احمدی ضمن اشاره به اهمیت اکران آنلاین در شرایط کنونی، از پیگیری تدوین نظامنامهای برای اکران آنلاین توسط شورای عالی تهیهکنندگان خبر داد. محمد احمدی تهیهکننده سینما درباره اکران فیلمهای آماده خود به هنرآنلاین گفت: «من فیلمهای «تهران شهر عشق» به کارگردانی علی جابر انصاری، […]
به گزارش خط سوم هنر به نقل از هنروتجربه، محمد احمدی ضمن اشاره به اهمیت اکران آنلاین در شرایط کنونی، از پیگیری تدوین نظامنامهای برای اکران آنلاین توسط شورای عالی تهیهکنندگان خبر داد.
محمد احمدی تهیهکننده سینما درباره اکران فیلمهای آماده خود به هنرآنلاین گفت: «من فیلمهای «تهران شهر عشق» به کارگردانی علی جابر انصاری، «قتل عمد» ساخته سعید دولتخانی و «بعد از تو» به کارگردانی فرهاد نجفی را آماده اکران دارم که از این میان برای اکران آنلاین دو فیلم «تهران شهر عشق» و «قتل عمد» صحبتهایی انجام شده است، اما هنوز با سرمایهگذار فیلم «بعد از توم به نتیجه نرسیدهایم و در حال مذاکره هستیم».
او درباره صحبتهایی که مبنی بر بسته شدن دوباره سالنهای سینمایی است، توضیح داد: «واقعاً از خبر بسته شدن مجدد سالنهای سینمایی متأثر شدم، چون به نسبت جاهای دیگر، سالنهای سینمایی کمخطرتر هستند. ضمن این که فاصله اجتماعی رعایت میشود و استفاده از ماسک و مواد ضدعفونیکننده نیز الزامی است. بههرحال این جوی است که ایجاد شده و از سوی دیگر به دلیل بحران کرونا و همچنین تشدید این بیماری و آماده نبودن روحی مخاطبان در قرار گرفتن در این فضاها استقبال چندانی از آثار روی پرده نشد».
احمدی ادامه داد: «در حال حاضر اکران آنلاین و پلتفرمهایی که این وظیفه را بر عهده دارند بسیار حائز اهمیت هستند. طبق آنچه اعلام شده است این پلتفرمها بین دو و نیم تا سه برابر پیش از کرونا در حال حاضر مشترک دارند و مردم نیز از این امکان استقبال میکنند چرا که بخش تأمین سرگرمی آنها را بر عهده دارد، اما به نظر میرسد اکران آنلاین در کشور باید مدیریت شود و سر و سامان بگیرد، به این دلیل که در حال حاضر این فضا رها شده است و نیاز دارد نظامنامه مشخصی برای آن تعریف شود. شورای عالی تهیهکنندگان در حال حاضر پیگیر است تا نظامنامهای برای بخش اکران آنلاین در نظر گرفته شود».
تهیهکننده «به دنیا آمدن» همچنین درباره تجربه اکران آنلاین و شباهت آن با هنروتجربه اظهار کرد: «به نظرم این دو بسیار با هم متفاوت هستند و قابل مقایسه نیستند. هنروتجربه مقوله دیگری است و شاید به ۶۰ درصد اهدافی که مدنظر داشت رسید. بخشی را هم که هنوز نتیجه نداده است میتوان مدیریت کرد تا بهطور مثال اگر فیلمی تجاری است در این گروه اکران نشود، مگر آن که تجربهای جدید باشد. در حالی که هر فیلمی در اکران آنلاین میتواند حضور داشته باشد و محدودیتی برایش وجود ندارد، چون مخاطب مکانی را اشغال نمیکند و جای کسی را تنگ نمیکند. بنابراین میتواند در آن فضا و مطابق با سلیقه خود فیلم ببیند و هر فیلمی نیز بهاندازه پتانسیل خود دیده میشود. برای تهیهکننده این شرایط بهتر از اکران در سینماست، از سوی دیگر فیلمهایی که امید به استقبال دارند شاید در این فضا کمتر جواب بگیرند، اما در نقطه مقابل فیلمهایی که گیشهای نیستند بهتر میتوانند در این فضا جذب مخاطب داشته باشند. البته همه اینها بستگی به تبلیغات و اطلاعرسانی درباره فیلمها دارد که میتواند اثرگذار باشد. حتی این شیوه اکران این امکان را دارد که هر هفته یک و یا چند فیلم را به شکل همزمان در اکران خود داشته باشد».
اکران آنلاین , سینما , نظامنامه اکران آنلاین
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.