امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 20 September , 2024
امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ - 17 ربيع أول 1446
شناسه خبر : 12848
  پرینتخانه » سینمایی, هنر وتجربه تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲ |

باید از امکان برگزاری آنلاین جشنواره استفاده کرد

هنر و تجربه: هوشنگ گلمکانی می‌گوید جشنواره اصولا آیینی جمعی است و در شرایط کرونا که امکان برگزاری حضوری نیست باید از امکان برگزاری آنلاین استفاده کرد. به گزارش سایت هنروتجربه به نقل از صبا هوشنگ گلمکانی دبیر شورای نویسندگان ماهنامه سینمایی «فیلم» برگزاری آنلاین چهاردهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» را استفاده از امکان موجود در شرایط […]

باید از امکان برگزاری آنلاین جشنواره استفاده کرد

هنر و تجربه: هوشنگ گلمکانی می‌گوید جشنواره اصولا آیینی جمعی است و در شرایط کرونا که امکان برگزاری حضوری نیست باید از امکان برگزاری آنلاین استفاده کرد.

به گزارش سایت هنروتجربه به نقل از صبا هوشنگ گلمکانی دبیر شورای نویسندگان ماهنامه سینمایی «فیلم» برگزاری آنلاین چهاردهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» را استفاده از امکان موجود در شرایط کرونا دانست :‌«اگر جشنواره‌ای سینمایی نمی‌تواند در شرایط کرونا به شکل حضوری برگزار شود، باید از امکان برگزاری آنلاین استفاده کرد، حتی اگر تاثیرش از برگزاری حضوری آن کم‌تر باشد».

عضوشورای سیاستگذاری هنروتجربه ادامه داد: «فیلم دیدن هم می‌تواند جمعی باشد و هم فردی. گرچه سینما رفتن به عنوان یک آیین جمعی شناخته شده است و خیلی‌ها معتقدند که تماشای فیلم به شکل دسته‌جمعی تاثیر بیشتری دارد، اما سال‌هاست خیلی از سینمادوستان در خانه، فیلم نگاه می‌کنند. فضای تکنولوژی جدید و اینترنت این امکان را فراهم کرده است که مردم در خانه و به تنهایی فیلم ببیند برای همین سینما رفتن نسبت به گذشته کم‌تر شده است، اما جشنواره وضعیتش فرق می‌کند.جشنواره اصولا آیینی جمعی است و یکی از خاصیت‌هایش این است که علاقه‌مندان و دست‌اندرکاران سینما در جشنواره با هم به شکل حضوری و رو در رو ملاقات کنند».

دبیر شورای نویسندگان ماهنامه «فیلم» با تاکید بر اینکه الان در وضعیت اضطراری و پیش‌بینی نشده‌ای هستیم، یادآوری کرد: «در این شرایط کرونایی یا باید فعالیت‌های هنری و جشنواره‌ای به ‌طور کامل تعطیل شوند یا از امکانات موجود استفاده کنیم، حتی اگر تاثیر مطلوب و صد در صدی نداشته باشد. در مورد سینما هم اینطور است که خیلی‌ها می‌گویند اکران آنلاین به درد نمی‌خورد باید فیلم در سینما نمایش داده شود، اما باید درک کرد که در شرایط فعلی این امکان وجود ندارد».

این منتقد در پایان اظهار کرد: «همه قبول دارند که اکران سینمایی بهتر است و اکران آنلاین تاثیر، خاصیت و درآمد اکران پرده‌ای را ندارد اما چه کار می‌شود کرد، در این وضعیت کسی مقصر نیست. زندگی ادامه دارد و باید از امکانات موجود استفاده کرد بنابراین اگر یک جشنواره سینمایی نمی‌تواند در شرایط کرونا به شکل حضوری برگزار شود باید از امکان برگزاری آنلاین برای آن استفاده کرد، حتی اگر تاثیرش از برگزاری حضوری بسیار کم‌تر باشد».

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.